Wednesday, September 30, 2009

Jävla cykel

Nu har min kära gamla fransyska allt ställt till det. Då jag fick cykeln så var styrstammens övre del avkapad. Detta betyder att bulten som håller fast styrstammen i ramen och gaffeln inte går att skruva på. Jag insåg att det kanske inte är så säkert att cykla omkring med en kapad styrstam, särskilt då jag cyklar i så hiskeliga farter. Alltså bestämde jag mig för att försöka få bort hela skiten. Jag tipsades om att jag ska hamra på det som finns kvar av bulten, då skall den lossna och sedan är det "bara" att dra loss styrstammen och styret. Nu har jag stått och hamrat den avkapade skruven väldigt länge, och den vägrar att lossna. Jag kan väl påstå att jag är rätt så frustrerad, förbannad och hjälplös just nu. Jag vägrar ge upp, jag skall få loss det förbannade styret. Det får ta den tid det tar. Snart plockar jag fram de stora, våldsamma verktygen och det dåliga, farliga humöret.

No comments: